zere kont en rode wangen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu zere kont en rode wangen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

zere kont en rode wangen

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

07 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

ola everybody,

even snel een update nu de computer in het hostel vrij is. na vandaag hebben we weer 1 , maar ws wel 2 reisdagen. We beginnen nl aan het laatste stuk, naar Ushuaia. en dan is er onderweg denk ik geen WIFI.
Laatste stukje op deze site zaten we nog in El Chalten. Daar zijn we allemaal een paardrijtocht wezen maken. Iselin en Cees in de ochtend en de uistlapers (gert en ik) in de middag. Het was weer geweldig, 2 1/2 uur door een prachtig gebied langs een rivier, met de toppen van de Cerro Torres en Mount Fitzroy hoog boven je uit. Ik vond het zo stoer, over rotsachtige stukken, weilanden vol kreupelhout, stukken glooiend en door een kudde schapen. Het spannendst was toen we een steile heuvel op gingen en hoog boven de rivier uitkwamen.....en dan dat uitzicht, zonnetje erbij, MACHTIG MOOI!Maar na afloop wel spierpijn en een heel zere kont. Zover deel in van de titel van dit stukje.

Deel 2, de rode wangen zijn van gisteren. Toen kwamen we voor de middag aan in El Calefate en zijn al snel doorgereden naar de Perito Moreno gletscher. (google hem maar want beschrijven is bijna onmogelijk, zo indrukwekkend en zo mooi!!!!) We hebben de wandeling naar de gletscher gedaan, er is een kilometers lang pas aangelegd tegen een heuvel tegenover de gletscher, zodat je er min of meer "omheen" loopt. Lekker zonnetje, lekker windje, en......flink wat weerkaatsing van al dat ijs. Dus aan het eind van de dag liepen we allemaal met strakke rooie koppen rond. Iselin spandde de kroon met een paar ferrari-rode wangen. (gelukkig al weer aardig bijgetrokken vandaag.) Vandaag hebben Gert en ik een boottocht gedaan van 7 uur langs de belangrijkste gletschers hier, ook weer de Perito Moreno en bv ook de Uppsala gletscher, de grootste op dit continent. Tot onze verassing vaarden we ook tussen ijsbergen en door ijsvelden. wederom te ooi om goed te beschrijven. We kijken onze ogen uit.

Iselin heeft het inmiddels voor elkaar gekegen om flink wat foto´s op deze site te zetten. Ik zet er nog teksten bij. Er staan ook foto´s bij waar we een appeltje eten. Boeien!!! Maar daar hoort wel een verhaal bij. Toen we vanuit Buenos Aires de provincie Chubut in reden werden we bij een controlepost gestopt ( controle sanitario) Het is verboden citrusvruchten, appels, vlees en zaden mee te nemen van de ene naar de andere provincie. Ze kijken dan in je kofferbak wat je bij hebt. Wij hadden net 4 appels gekocht die tussen de boodschappen zaten. We kregen de keus, ter plekke opeten of in de fruitpers gooien (een enorm ijzeren apparaat wat uitpuilde van de sinaasappels en appels, 1 grote smoothy) Wij, hollanders (!) kozen voor eten uiteraard. dus auto beetje opzij en snel je appeltje naar binnen werken. Aan de overkant stond een vrachtwagen vol levende koeien en toen hebben we toch wel even geroepen; opeten die handel!!!! Met de appels in de buik mochten we zo doorrijden.
Ook zijn er zo hier en daar politiecontroles vlak bij stadjes: waar kom je vandaan? Caleta Olivia. waar ga je heen? Los Antiguos. Okee, rijd maar door. Zo houd je wel werk natuurlijk. En alles supervriendelijk. we hebben nog nooit zulke prettige en vriendelijke mensen ontmoet. En ze koken fantastisch. Gert Jan is er voor dat er in nederland in elk restaurant een argentijnse kok komt.

nou, ik ga even wat teksten bij de fotoos plaatsen en dan mijn mandje in.

Ushuaia here we come, adios!

• 08 Februari 2012 - 08:55

Willie:

wat leuk, spannend allemaal, je beschrijft het ook zo leuk of ik er bij bent, groeten

• 09 Februari 2012 - 07:47

Jo, Jor, Isa & Julia:

Ik was foto's aan t kijken en toen Isa de foto van mama in dat straatje zag begon ze te roepen, zou ze dan zien dat jij t bent??
    Veel plezier nog de laatste weekjes!

• 09 Februari 2012 - 15:03

Pa En Ma:

weer een mooi verslag,dat van die appels is toch te gek voor woorden
    wat is daar de reden voor? we hebben de gletscher gezien,prachtig.nog een fijne week,ook voor iselin en cees die nu afscheid van jullie nemen.

• 10 Februari 2012 - 23:41

Marion:

nou ik hoop zeker dat Isa mij herkent hoor, zou wel leuk zijn. mist Julia me ook al?

marion en gert-jan

Hallo Gert-Jan en Marion gaan op zoek naar de middernachtzon. Na jaren gaat onze wens in vervulling: met de Hurtigruten postboot van Bergen naar Kirkenes. Na 7 dagen varen komen we uit in Noord-oostenlijk Noorwegen, tegen de russische grens aan. En vandaar is het de bdoeling dat we afzakken terug naar oslo, via Finland en Zweden. De felbegeerde cruise hebben we mede te danken aan iedereen die onze zilveren bruiloft met ons kwam vieren en die ons allemaal flink verwend hebben. We gaan proberen via deze site jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, zo noordelijk zijn we in Europa nog nooit geweest! Gert-jan en Marion

Actief sinds 07 Mei 2010