Ushuaia, at world´s end - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu Ushuaia, at world´s end - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

Ushuaia, at world´s end

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

11 Februari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Hela hola allemaal,

Jawel, we hebben het gehaald, we zijn in Ushuaia, het einde van de wereld. Onder ons komt de zuidpool en dat is het. We roepen al dagen in de auto, nooit zo zuidelijk geweest. Ja dat heb je als je afzakt he. We zijn woensdag uit El Calefate vertrokken en hadden 2 dagen gepland om in Ushuaia te komen. Maar het ging allemaal bijzonder vlot. De grensformaliteiten zijn nog van de jaren 50 dus dat nam wel even tij. Je moet nl op Vuurland een stuk door Chili om in Ushuaia te komen. Dan zet je je auto ergens voor de grens, en je wandelt een gebouw in vol met mannetjes in uniform achter een balie. Bij balie 1 gaven we allemaal ons paspoort en formuliertjes met onze gegevens. Daar werden we Argentinie uitgestempeld. Bij de buurman van deze argentijn werden we Chili ingestempeld. Dan door naar loket 2 waar de auto Argentinie uitgestempeld wordt en bij de buurman weer Chili in. Bij loket 3 gaven we een formulier af met de verklaring dat we geen verkeerde zaken in voeren (fruit, kaas, boter, zaden, planten, vlees etc) Dit resulteerde dus voor ons in een vroege lunch in de berm bij de grens waarbij we de " verboden produkten" maar weer naar binnen werkten. Met een volle buik de auto laten controleren en toen waren we in Chili. We hadden mazzel bij een veerboot en konden meteen mee. We hadden veel gravelweg maar toch ging het vlot en we wilden op tijd weer bij de argentijnse grens zijn. Tot onze verbazing (Ies en Cees wisten dit al) gaat nl de grens hier wel eens dicht. We waren er om 5 uur en moesten weer alle loketten doorlopen. Maar wel vlotter deze keer.

Na een lekkere snitzel in Rio Grande, een zeer troosteloze stad, besloten we uiteindelijk toch door te rijden naar Ushuaia. Onderweg nog wel wat hotels bekeken voor een slaapplaats, maar dat was wel erg prijzig. Om kwart over 11 reden we dan toch het einde van de werld tegemoet en arriveerden we in Ushuaia. We hadden al snel een goed(koop) hostel en zijn snel ons bed in gedoken, zeer tevreden!!!

Nu hebben we al weer 2 volle dagen achter de rug. Iselin en Cees hebben geinstalleerd in een gave hostel en Gert en ik hebben een errug lekker hotel met prachtig uitzicht over het Beagle kanaal. De eerste dag hebben we in een plantsoen ontbeten aan het kanaal en die dag hebben we ook wat uitstapjes geboekt. Er is hier zo veel te doen. Ushuaia is een levendig, gezellige stadje. Af en toe vaart er een cruiseschip binnen en loopt het vol met amerikanen, en net als gisteren met nederlanders (meteen te herkennen aan de lange korte broek met sandalen waarin prachtige witte sokken)
We hebben al gevaren op het Beagle Kanaal, een busrit door de omgeving, huskyfarm bezocht en genoten van het heerlijke eten. Zalige vissoep en linguini met koningscrab. Gert houdt het bij zijn enorme steaks.

Nu zijn Gert-Jan, Cees en Iselin een hikingtocht aan het maken, dan hebben ze een argentijnse bbq en ze eindigen met kayakken. iets te veel van het goed voor mij. Ik ga shoppen voor Isa en Julia en wat souveniertjes scoren.
Morgen gaat Cees nog duiken. Hopenlijk vist hij een flinke crab op voor me.

Maandag reizen we met zijn vieren naar Punta Arenas in Chili en dan vliegen Gert en ik dinsdag door naar Puerto Montt waar we echt uit gaan rusten. We zijn heel actief nu maar het is ook allemaal zo leuk.
Iselin en Cees reizen verder terug met de auto en brengen die over 3 weken weer naar Buenos Aires.

Ik ga lekker even de stad in, we laten wel weer weten hoe het in Chili is.

adios en mucho besos, Marion

• 11 Februari 2012 - 15:18

Karin:

Erg leuk van jullie te lezen!! leuke tijd hebben jullie, rust volgende week maar lekker uit van alle inspanning en indrukken, kus voor allen!!

• 11 Februari 2012 - 16:41

Pa En Ma.:

wat hebben jullie een uithoudingsvermogen,maar geweldig dat jullie wens in vervulling is gegaan,nog een fijne laatste week.doeiii

• 11 Februari 2012 - 21:37

Anoniem:

Stop met die afko,
    ik ken die niet allemaal en het is geen smsje...

• 11 Februari 2012 - 22:21

Marion:

gezellig, zo anoniem.

• 12 Februari 2012 - 10:45

Jo, Jor, Isa & Julia:

Haay!
    Ziet er weer goed uit. Wij gaan zo ook een hike doen :P Maar dan bij de bockenreijder! We zijn gister naar het huisje geweest en geprobeerd het e.e.a. weg te halen, maar dat was erg lastig. We hebben foto's gemaakt voor de verzekering.
    Wanneer zien we jullie? Wij zijn natuurlijk aan het carnavallen als jullie terug komen.
    Owja, we hebben al jullie handdoeken op de vloer gelegd in het huisje, en nog een dekbedovertrek...misschien dat het helpt als t gaat dooien. We hebben de kachels niet aan laten staan, dat durfde we niet aan.
    xx

• 12 Februari 2012 - 10:52

Joranne:

Wat een raar berichtje van anoniem...ik denk dat die niet voor jullie bedoelt is, ik kan buiten etc en bbq geen afkortingen vinden hoor... :P

• 12 Februari 2012 - 11:15

Ies:

Ja, wij hebben er nog één! nl :)
    Maar dat was het dan ook wel, denk inderdaad nie dat die reactie hier hoort hahahaha. Was weer een leuk stukkie, veel plezier in el tren hoy, tot vanavond!

• 12 Februari 2012 - 15:01

Amy:

leuk verhaal weer om te lezen:)

veel plezier nog de laatste week, geniet maar lekker van het weer voordat je weer terug komt naar het koude kikkerlandje.

xxxx amy

• 14 Februari 2012 - 17:03

Kea En Jordena:

Ha Gertjan en Marion,

Leuk dat we alles een beetje gezien hebben van jullie. Het ziet er heel mooi uit. Jullie Droom is uit gekomen, heel leuk voor jullie. Tot gauw.
    Groetjes Kea en jordena doeiiiii

marion en gert-jan

Hallo Gert-Jan en Marion gaan op zoek naar de middernachtzon. Na jaren gaat onze wens in vervulling: met de Hurtigruten postboot van Bergen naar Kirkenes. Na 7 dagen varen komen we uit in Noord-oostenlijk Noorwegen, tegen de russische grens aan. En vandaar is het de bdoeling dat we afzakken terug naar oslo, via Finland en Zweden. De felbegeerde cruise hebben we mede te danken aan iedereen die onze zilveren bruiloft met ons kwam vieren en die ons allemaal flink verwend hebben. We gaan proberen via deze site jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, zo noordelijk zijn we in Europa nog nooit geweest! Gert-jan en Marion

Actief sinds 07 Mei 2010