Hurtigruten - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu Hurtigruten - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

Hurtigruten

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

27 Mei 2010 | Noorwegen, Ålesund

Hallo allemaal,

Na Stavanger hebben we 2 dagen doorgebracht in een, jawel, zonnig Bergen. Althans de eerste dag was volop zon, is al ongekend in Bergen, en de 2e dag kwam de zon in de middag.We hadden na de luxe suite nu een kleine,eenvoudige hut op de camping. Maar goed, als Gert en ik er in passen is de afmeting al redelijk...
In Bergen hebben we de toeristische plekjes bezocht, met de funiculair omhoog, de oude stad en bryggen.Een leuke stad vonden we allebei. Maar woensdag was het dan toch eindelijk zover. We mochten om 4 uur de Hurtigruten op, na 20 jaar dromen ging het laatste uurtje tergend langzaam. Maar we zijn geinstalleerd en al helemaal gewend. Gisteren de hut ingericht, we hebben volop kastruimte, 2 lekkere bedden, tafeltje, stoel en douche met (echt waar) vloerverwarming. Pap en map zijn op stap hoor. Omdat we omgeboekt waren naar een ander schip (wat ons niks uitmaakte) kregen we een compensatie creditkaart met 700 kronen er op om op de boot te besteden. Zo,n 84 euro, erg charmant vonden wij. We hebben ons meteen 2 mokken van de hurtigruten aangeschaft waarmee je de hele week onbeperkt koffie kunt tappen. (we hebben dit systeem ook al ervaren met 2 mokken van de statoil waarmee we in scandinavie bij de statoilbenzinepompen onbeperkt koffie kunnen tappen, we blijven zuinige hollanders he) En we hebben ons sávonds ook maar ingeschreven voor de wijndeal, elke dag een bijpassende fles wijn bij het eten en een fles mineraalwater. de eerste 2 flessen waren een grande succes.
Al het eten is ook superlekker hier aan boord.
Vandaag hadden we qua varen meteen een topper, het Geirangerfjord, staat zelfs op de werelderfgoedlijst.
Wederom een adembenemende ervaring. Een smal, hoog fjord, rotsen, sneeuw en heel veel groen. Aan het eind van het fjord zijn we van t schip afgegaan en door de bergen met een bus terug naar Alesund waar de Hurtigruten ons weer opwachtte.
We konden meteen aantafel, die we delen met 2 zeeuwse vriendinnen met een zeer droge humor , Jannie en Janneke. En een moeder, Tonnie en dochter Esther waarbij vooral moeder erg gevat uit de hoek komt, zodat we continu in een deuk liggen. (kan ook zijn omdat we allemaal de wijndeal hebben???)
Het is inmiddels kwart over 11 en voor ons gaat langzaam de zon onder. Dit gebeurt steeds later.Overmorgen gaat hij helemaal niet meer onder verwachten we.
Wij gaan nu ons flesje leegdrinken en dan lekker onder zeil.

tot later......

• 28 Mei 2010 - 10:06

Jorrit & Joranne:

VEEL PLEZIER!!!

• 28 Mei 2010 - 15:12

Amy:

Veel plezier op de boot!!!!

-xxx-Amy

• 29 Mei 2010 - 09:56

Cees:

wow monkey!!!

• 29 Mei 2010 - 17:42

Arie En Marja:

nou als ik die foto's zo bekijk was dat die 20 jaar wachten wel waard en tja zeeuwen zijn nu eenmaal aardige mensen maar dat wisten jullie al
    groeten van ons allen en we gaan even een verslagje doorsturen naar Bodegraven

• 30 Mei 2010 - 09:57

PA EN MA.:

EINDELIJK JE WENS UITGEKOMEN GENIET ER MAAR VAN.LUCA IS HEEL LIEF.GR. PA EN MA.

Verslag uit: Noorwegen, Ålesund

Hurtigruten

23 Mei 2010

stavanger
marion en gert-jan

Hallo Gert-Jan en Marion gaan op zoek naar de middernachtzon. Na jaren gaat onze wens in vervulling: met de Hurtigruten postboot van Bergen naar Kirkenes. Na 7 dagen varen komen we uit in Noord-oostenlijk Noorwegen, tegen de russische grens aan. En vandaar is het de bdoeling dat we afzakken terug naar oslo, via Finland en Zweden. De felbegeerde cruise hebben we mede te danken aan iedereen die onze zilveren bruiloft met ons kwam vieren en die ons allemaal flink verwend hebben. We gaan proberen via deze site jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, zo noordelijk zijn we in Europa nog nooit geweest! Gert-jan en Marion

Actief sinds 07 Mei 2010