middernachtzon - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu middernachtzon - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

middernachtzon

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

30 Mei 2010 | Noorwegen, Tromsø

Hallo allemaal,

we hebben weer veel meegemaakt de laatste dage. de dagen worden ook steeds langer en sinds gisteravond wordt het niet meer donker. we zijn inmiddels in trondheim geweest. vonden we niet bijzonder en we zijn gisterochtend de poolcirkel gepasseerd. vanochtend was er daarvoor een polarcirkelenrituel, waarbij je gedoopt werd met ijsklontjes en daarna een lekkere schnaps. ook zijn we gisteren meegeweest met een RIBsafari. (rib=rubber inflatable boat) we zaten strak in dikke pakken gehesen, charmante muts op en dikke brillen en wanten tegen de kou(viel reuze mee) het was prachtig , stralend weer. we gingen met de rib naar de saltstraumen. dat is een maalstroom. er komt en gaat daar 6 x per dag 1,4 miljoen kubieke meter water uit de oceaan het fjord in en uit en dat geeft enorme kolken en rare effecten. is eigenlijk niet uit te leggen. het lijkt soms alsof het water wegloopt net als in een badkuip en soms lijkt het of het water in het water verdwijnt. nou ja....
ook zijn we langs een adelaarsnest gevaren waar moeder haar 2 jonkies bewaakte. Prachtig.

s'avonds hebben we om half 12 een trolsoepkje gekregen aan dek omdat we het trolfjord invaarden. Prachtige luchten, niet donker en beregezellig. We hebben ook nog een late wandeling gemaakt op de Lofoten in Svolvaer. Daar staan heel veelstokvisrekken op de kade. mooi gezicht. alles is gewoon mooi, we pakken elke dag een nieuw kadootje uit. stralend weer ook nog! en morgen.....: NOORDKAAP!!!!!!

tot later, mijn batterij is leeg

• 01 Juni 2010 - 07:34

Iselin:

Hoi ouders,

wat fijn al die verhalen en mooie foto's! Ik vind het echt heel leuk om jullie te volgen.

HOE IS DE NOORDKAAP!!!
    Dat moet wel n heel bijzonder gevoel zijn om daar aan te komen...

Zeg, weten jullie toevallig een leuke betaalbare slaapplek in Oslo, n collega van mij reist jullie over n paar weken achterna en vroeg tips voor Oslo (waar ze anderhalve dag zal zijn) maarja, wij slapen altijd op de bergveien, dus ik wist geen slaaptips, misschien weet Synova wel iets?

Alvast veel plezier met jullie tocht naar beneden! :)

liefs, iez

23 Mei 2010

stavanger
marion en gert-jan

Hallo Gert-Jan en Marion gaan op zoek naar de middernachtzon. Na jaren gaat onze wens in vervulling: met de Hurtigruten postboot van Bergen naar Kirkenes. Na 7 dagen varen komen we uit in Noord-oostenlijk Noorwegen, tegen de russische grens aan. En vandaar is het de bdoeling dat we afzakken terug naar oslo, via Finland en Zweden. De felbegeerde cruise hebben we mede te danken aan iedereen die onze zilveren bruiloft met ons kwam vieren en die ons allemaal flink verwend hebben. We gaan proberen via deze site jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, zo noordelijk zijn we in Europa nog nooit geweest! Gert-jan en Marion