stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

stavanger

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

23 Mei 2010 | Noorwegen, Stavanger

Gisteren zijn we met de ferry uit Denemarken aangekomen in Stavanger. Ons hotel bleek midden in de oude stad te liggen, 300m van de haven.
De receptioniste meldde ons dat de door ons gereserveerde normale tweepersoonskamer helaas niet beschikbaar was. Maar ze had een iets grotere gedaan, voor hetzelfde geld. Gevolg is dus dat we nu in een minisuite zitten, zitkamertje met een lekker lui bankje, tv en apart de slaapkamer. Dat was weer een leuk kadootje.
Vandaag stond een pittig uitje op het programma. Met de boot en bus naar de Preikestolenhut en vandaar 2 uur klimmen naar de adembenemende Preikestolen. Een rots, 600m boven het fjord oprijzend, geen hekjes, niks. Na 2 uur en 15 minuten klimmen en klauteren konden ook wij van het onbeschrijfelijke uitzicht genieten. Ik schrijf er ook verder maar niks over, de fotoos moeten het maar doen.
Het is er zo onvoorstelbaar mooi!!!!
Om half 8 waren we weer terug in het hotel, een frisse douche en vanavond lekker gegeten bij een indiaas restaurant in Stavanger. Een paar tafeltjes bij ons vandaan zaten 2 werkelijk straalbezopen mensen een poging te doen om hun bord leeg te eten, maar vielen hierbij regelmatig in slaap, of bijna van hun stoel af. De vrouwelijke helft van het stel hing al met haar neus in haar bord toen wij binnenkwamen en ik dacht in eerste instantie dat de arme ziel blind was en haar eten niet kon vinden. Afijn, een en ander was voor de rest van de gasten toch wel wat entertainment. Vooral het afrekenen, wat ze contant wilden doen, maar ze konden echt niet meer tot tien tellen. Al met al heeft dat wel een kwartier in beslag genomen.
Wij liggen nu broodnuchter en doodmoe in ons bedje, ramen wijd open want het weer is ons goed gezind hier.
welterusten, godnatta en tot later.

marion

• 24 Mei 2010 - 07:37

Jorrit & Joranne:

Wow mooie foto's zeg! Super gaaf!
    Natuurlijk wel heeeel jammer dat jullie eigen 2 persoons kamertje niet meer vrij was, en jullie in een suite moesten overnachten! Veel plezier nog verder!

xxx Jorrit & Joranne

• 24 Mei 2010 - 08:01

Amy:

wat een mooie foto`s zeg!!
    veel plezier verder.

xxx Amy

• 24 Mei 2010 - 11:48

Konings:

marion,wij hebben jullie reisverslag ontvangen,nu pas maar het is helemaal compleet,vanaf donderdag.mluca gaat het prima en met ons ook.hebben het heerlijk gehad bij joranne.liefs pa en ma.

• 24 Mei 2010 - 19:29

Carolien De Bruine:

ook namens pa en ma....! echt super leuke foto's en ook zeker mooi. een prachtige omgeving. en het is maar goed dat jullie geen hoogtevrees hebben... (of stiekem wel?) reserveer voor ons die suite ook even!! :) ook een leuk reisverslag! groetjes, je liefhebbende nichtje en fam...

• 24 Mei 2010 - 21:03

Ies:

TOP!

• 24 Mei 2010 - 21:07

Favorite Son In Law:

ook maar in het engels,
    wat een leuk verhaal .
    ziet toch enige stress op het voorhoofd van gert-jan
    zo boven op de stenen stoel.
    goed begin zo .. vergeet niet te genieten
    ;p cees

• 24 Mei 2010 - 21:09

Hendrik Ido:

ja wat moet ik zeggen,
    een ambachtelijk staaltje werk.
    chapeau!!
    kan niet wachten op meer foto's

Verslag uit: Noorwegen, Stavanger

Hurtigruten

23 Mei 2010

stavanger
marion en gert-jan

Hallo Gert-Jan en Marion gaan op zoek naar de middernachtzon. Na jaren gaat onze wens in vervulling: met de Hurtigruten postboot van Bergen naar Kirkenes. Na 7 dagen varen komen we uit in Noord-oostenlijk Noorwegen, tegen de russische grens aan. En vandaar is het de bdoeling dat we afzakken terug naar oslo, via Finland en Zweden. De felbegeerde cruise hebben we mede te danken aan iedereen die onze zilveren bruiloft met ons kwam vieren en die ons allemaal flink verwend hebben. We gaan proberen via deze site jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, zo noordelijk zijn we in Europa nog nooit geweest! Gert-jan en Marion

Actief sinds 07 Mei 2010