NOORDKAAP - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu NOORDKAAP - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marion en gert-jan duuren - WaarBenJij.nu

NOORDKAAP

Door: cheeseandcare

Blijf op de hoogte en volg marion en gert-jan

04 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

31 mei 2010

Vandaag was het dan eindelijk zover. Aankomst in Honningsvag en vandaar met de bus naar de Noordkaap. We waren al vroeg op, uiteraard uitgebreid ontbijt en rond kwart voor 11 al weer aan de lunch omdat we kwart voor 12 zouden vertrekken.
Tegen 12 uur rijden we met een stralend zonnetje Honningsvag uit op weg naar de kaap. De rit erheen is ongeveer 3 kwartier en dan kijken we la onze ogen uit. Zo een mooi en ruig landschap, sneeuw, bergen, diepe kloven, uitzichten op fjorden en veel, heel veel, rendieren. En dan zijn we er eindelijk! Volgens de reisleidster heeft slechts 10 % van de toeristen helder zicht op de Noordkaap en wij zijn weer bij de gelukkigen. Esther loopt maar rond te banjeren en zegt maar steeds, ik snap het niet , waar hebben we dat toch aanverdient. We kijken onze ogen uit en genieten ons suf. Het is niet druk maar iedereen wil graag bij de wereldbol op de foto, het lukt ons niet om er alleen te staan. maar Esther is niet op haar mondje gevallen en het lukt haar om een stel duitsers weg te jagen, onder hetr mom dat het ons huwelijksfeest is en dat we er recht op hebben even alleen te staan daar. Lachen, 1 duitse dame is niet bijster snugger, of gewoon oostduits doof, en je ziet dan ook van haar nog een klein stukje rode jas op onze foto. We zijn allemaal zeer happy. 71% noord en we staan er toch maar mooi. We struinen er 1 1\2 uur rond, kijken nog een mooie film over de seizoenen op de Kaap en gaan dan meeeer dan voldaan weer de bus in. we zijn zeer happy!!!!!
s\ avonds is er een gigantisch buffet aan boord met alle zeevruchten en vis die je kan verzinnen, krab, kreeft, garnalen, zalm, forel,mosselen,rivierkreeft, gamba,s en niet te vergeten de beroemde reusachtige koningskrab. en voor Gert gelukkig rendiervlees. Genieten voor allemaal. Na afloop is er om half 11 de competitie tegen het schip de Nordkapp wat we passeren. Het gaat er om wie er aan dek het meeste herrie maakt en het hardst kan zwaaien. Iedereen aan dek met lakens en handdoeken, deksels megafoon en noem maar op. Flinke disco erbij en piratenbier en het feest is compleet. Als het fris wordt feesten we verder in de bar met livemuziek en Esther, Tonnie en Janneke en Jannie. Om kwart over 1 rollen we ons bed in. Het blijft maar licht dus je hebt snel de neiging om op te blijven.

1 juni staan we brak op. om 10 uur aankomst in Kirkenes en dan moeten wij van boord. Janneke en Jannie zwaaien ons uit vanuit de3 lounge, we zeggen Esrther en Tonnie gedag en Alan en Margaret, onze lieve Schotten. David ,een 80 jarige gepensioneerde forensische expert uit Londen, komt ook nog even langs om ons een goede verdere reis te wensen evenals een duits en een zwitsers stel. ERRUG LIEF ALLEMAAL.
We hebben zo verschrikkelijk veel gelachen de afgelopen dagen. We zullen iedereen niet snel vergeten.
Ook Eskild , de reisleider aan boord zal niemand snel vergeten. Met zijn veldig viktige, very important, sehr wichtige boodschappen waarmee hij ons de hele dag rond de oren sloeg. we praten nu nog de hele dag in 3 talen.

Vanuit Kirkenes zijn we naar Grensen Jacobselv gereisd. Een onherbergzaam oord in uiterst Noord Oost Noorwegen aan de Barentszee. Voor ons de barentszee en naast ons Rusland. Alleen een smal riviertje scheid ons van Rusland, heel raar. We zijn nu ZO VER van huis.

Na Jacobselv belandden we in Finland waar we een paar zonnige dagen hadden in Inari. We hebben de plaatselijke zilversmid nog blij gemaakt met een lekker stuk hollandse kaas. Ze vroeg namelijk of iedereen in Nederland zo lang is vanwege de kaas. Ze lag echt in een deuk toen ze hoorde dat die lange Gert dus in de kaas zit. En toen ze hoorde dat we ook nog eens in Gouda wonen viel ze bijna om achter de toonbank. Ja, alle nederlanders dragen dan wel geen klompen meer maar ze wonen wel allemaal in Gouda en verkopen kaas. Goudse kaas is hier bijna niet te krijgen en als het er al is onbetaalbaar, dus we lieten haar happy achter met een kilootje Beemster.

Nu zitten we in Rovaniemi, regen, regen,regen. Dat is ff niet leuk, maar ja we hebben al zo geboft. Vanavond gaan we op zoek naar elanden en morgen naar een huskyfarm. We moesten trouwens goed uitkijken met rijden, de rendieren lopen hier letterlijk op de weg. Ook op de E75 zelfs. We zijn er wel 100 tegengekomen, het maakt het rijden wat vermoeiender. Maar het is ook wel heel leuk.
Vandaag zijn we even op bezoek geweest bij de Kerstman, die woont hier dus dan ga je even langs. Je mag gratis naar binnen en loopt 49 euro armer weer naar buiten met een usb sticky met je bezoek er op gefilmd en een paar fotoos met de kerstman er op. Kost een paar cent maar gelukkig hebben we de fotoos nog.........

Zo dat was weer een heel verhaal. ik ga nog eens proberen wat fotoos te downloaden, lukte tot nu toe niet zo goed.
Tot later, hopenlijk is alles goed in Nederland, wij hebben het hier nog erg naar ons zin.

• 04 Juni 2010 - 16:04

PA EN MA.:

jeetje wat een belevenis.
    dat dromen soms uitkomen
    bewijst deze reis wel.geniet nog maar een poosje.een poot en een lik van luca en liefs van pa en ma.

• 04 Juni 2010 - 17:17

Arie En Marja:

Wow, wat een prachtige foto's, maar wat een drukke reis ook. Als ik het zo lees, denk ik dat het ook wel vermoeiend is, maar de belevenis maakt dat allemaal wel goed denk ik. We hopen dat jullie van de rest van de reis net zo veel genieten als tot nu toe.
    Groeten uit Zierikzee!

• 04 Juni 2010 - 19:11

Jorrit & Joranne:

JULLIE HEBBEN TOCH WEL DE GROETEN GEDAAN AAN DE KERSTMAN VAN ONS!?!?!?!?

mooie foto's ook weer, al heeft papa wel heel erg lange benen op de foto met de wereldbol, zeker 3 meter been! hahaha.
    Wij gaan morgen jullie bruine vlek halen, volgens mij willen opa en oma hem nog helemaal niet kwijt! haha. Veel plezier nog, groetjes van ons!

• 04 Juni 2010 - 21:01

Bert Visser:

vond jullie show erg leuk

• 05 Juni 2010 - 09:07

Bernadette Vermuë:

Hé Marion en Gert-jan,ik heb al jullie verslagen gelezen en foto´s gezien, maar nog even niet gereageerd, ga ik nu maar eens even doen! Het ziet er allemaal heel goed uit zeg, en klinkt erg leuk!! Ik doe wel weer leuke ideeën op zo. Weet al waar ik ooit nog eens heen wil! Geniet ze nog, gaat vast lukken!!

• 06 Juni 2010 - 22:31

Ies:

Wat leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk!!!!!

En heel erg bijzonder! :D

Inderdaad weer een nieuw iets om naar uit te kijken Bernadette, staat nu ook bij mij op mn verlanglijstje,

LIEFS
    iselin

ps: nu je het zegt Jo, wat een eind die benen van pap. Volgens mij ben je gegroeid pap! Geen wonder dat die vrouw zo blij was met de Hollandse kaas, die denkt dat ze over een week de Noorse catwalk op kan :p

• 07 Juni 2010 - 06:59

Amy:

hahahahaha ja die benen van papa echt lang:P

veel plezier verder met de reis.

-xxx- Amy

• 08 Juni 2010 - 13:27

Joranne:

Noorse catwalk iselin?
    Weten ze daar wel wat dat is?

And here is Gurtjen from the netherlands showing us a fantastic pair of -afritsbroeken met zakken aan de zijkant- it shows of his long sexy leggs, he is also wearing big broun hiking shoes, the look is finished with an amazing axe and 2 salmons!

• 18 Oktober 2010 - 05:56

Marina Ter Horst:

Hallo

Jullie kennen mij niet, maar ik zag de naam Bernadette Vermue staan bij jullie reacties. Als het de Bernadette is die oorspronkelijk uit Dreumel komt en later in Gouda woonde, dan is dat degene die ik al jaren zoek. Mocht zij het zijn, kunnen jullie haar dan mijn emailadres geven? vedafree@gmail.com
    Hartelijk dank!

Mvg. Marina

• 04 Juli 2018 - 08:01

Saskia Sanderink:

Hallo,

Jullie kennen mij ook niet maar ik ben op zoek, voor een reünie, naar Bernadette Vermue.
    Zij zat in de kinderverzorging in Utrecht bij de Zrs Augustinessen, Waterstraat 2, 1978/1979.
    Is het mogelijk dat jullie mij met haar in contact brengen? saskia@stijl.nl
    Hartelijk dank!

Met vriendelijke groeten,